ЗАСЛУЧНЕНСЬКА СІЛЬСЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА
Хмельницького району Хмельницької області

З В І Т ЗАСЛУЧНЕНСЬКОГО СІЛЬСЬКОГО ГОЛОВИ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ДІЯЛЬНОСТІ ЗА ПІДСУМКАМИ 2021 РОКУ

Дата: 27.01.2022 21:22
Кількість переглядів: 873

Фото без описуШановні мешканці громади!

 

Ось і завершився 2021 рік… На сьогодні - це вже історія…

Для кожного з нас особисто – це був ще один рік нашого життя…

І запам`ятається він для кожного із нас по-своєму…

Для когось, можливо, він був особливим - роком вагомих здобутків та перемог у навчанні чи праці…

Для когось, можливо, він став найщасливішим, бо саме він приніс у дім таке бажане та довгоочікуване щастя – стати батьками маленької донечки чи синочка…

Для когось - він став роком невимовної втрати найріднішої людини…

 

Так, саме таким він був… І це є – життя, особисте життя кожного із нас…

Аналізуючи прожитий рік, кожен із нас робить свої висновки, намагається зрозуміти чому все склалося саме так, а не інакше, будує нові плани на день завтрашній…

 

Спробую зробити те ж саме на прикладі життя нашої громади…

Спробую проаналізувати, яким був цей рік та чим він запам`ятається для громади в цілому і для кожного її мешканця, зокрема…

 

Насамперед зазначу, що це був рік становлення нашої громади, перший рік її існування…

Безумовно, для усіх нас він став роком нових викликів, роком певних очікувань та сподівань…

 

Це був перший рік, який ми прожили усі разом - мешканці 21 населеного пункту колишніх п`яти сільських рад, які об`єдналися наприкінці 2020 року в одну Заслучненську сільську територіальну громаду…

 

Користуючись нагодою, хочу ще раз подякувати виборцям нашої громади за підтримку та високу довіру.

Протягом 2021 року свою роботу я будував перш за все виходячи з вимог та повноважень, наданих мені чинним законодавством України.

Хочу зазначити, що моя робота, як сільського голови, є невіддільною від роботи нашого депутатського корпусу, роботи виконавчого комітету, окремих посадових осіб сільської ради та її виконавчих органів.

Працюючи однією командою, у своїй діяльності ми намагаємося бути чесними, справедливими й відкритими до людей, стояти на захисті їхніх прав і свобод.

 

Незважаючи на те, що минулий рік в цілому був не з легких, ми, у свою чергу, намагались зламати раніше сформовані стереотипи щодо організації діяльності органу місцевого самоврядування та спробували побудувати її на принципах відкритості, прозорості та доброчесності…

Наскільки це нам вдалося і наскільки продуктивним видався минулий 2021 рік для нашої громади – вирішувати вам…

 

Отже, що вдалося зробити у минулому році?

 

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНУ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ

 

Будь-який успіх чи досягнення поставленої мети, на мою думку, напряму залежить від належної організації роботи та формування дієвих структур, здатних у повній мірі забезпечити виконання передбачених законодавством функцій та завдань з питань життєдіяльності та розвитку громади.

Саме тому, одним з головних моїх завдань, як посадової особи місцевого самоврядування, стало забезпечення належної діяльності сільської ради, її виконавчого комітету та окремих структурних підрозділів.

 

Забезпечення діяльності сільської ради:

Основною формою роботи органу місцевого самоврядування є пленарні засідання сесій сільської ради та засідання сформованих нею постійних комісій з числа депутатів.

Відповідно до вимог чинного законодавства та Регламенту Заслучненської сільської ради, до повноважень сільського голови віднесено підготовка питань для розгляду та скликання сесійних засідань, формування їх порядку денного.

Виходячи з цього, впродовж 2021 року мною було видано 14 розпоряджень про скликання пленарних засідань сесій Заслучненської сільської ради, з них щодо проведення п`яти позачергових засідань.

Протягом 2021 року на пленарних засіданнях сесій сільської ради було розглянуто та прийнято 586 рішень.

Відповідно до вимог чинного законодавства на пленарних засіданнях сесії сільської ради було заслухано та схвалено вісім звітів виконавчого комітету сільської ради щодо виконання місцевих бюджетів органів місцевого самоврядування, що увійшли до складу громади, за підсумками 2020 року, а також щоквартальні звіти про хід виконання місцевого бюджету 2021 року.

Крім того, впродовж 2021 року прийнято 11 рішень щодо внесення змін до місцевого бюджету на 2021 рік та спрямування відповідних фінансових ресурсів на забезпечення фінансування захищених статей витрат та першочергові потреби у забезпеченні виконання заходів за окремими напрямками діяльності.

Відповідно до вимог Бюджетного Кодексу України було сформовано та у визначені терміни прийнято бюджет територіальної громади на 2022 рік.

Упродовж 2021 року на сесійних засідання ради розглянуто та прийнято 16 рішень щодо затвердження окремих місцевих програм, Порядків та Положень, які регламентують здійснення діяльності за окремими напрямками роботи.

Переважна більшість з розглянутих продовж року сільською радою питань та прийнятих за наслідками їх розгляду рішень стосувалась розгляду земельних питань за поданими заявами громадян та суб`єктів господарювання.

Протягом 2021 року при підготовці до розгляду та прийнятті рішень сільською радою забезпечено вимоги чинного законодавства щодо доступу до публічної інформації шляхом оприлюднення проектів та прийнятих сільською радою рішень на офіційному сайті сільської ради.

 

Протягом 2021 року було забезпечено попередній розгляд усіх питань, що виносилися на розгляд сесії, на спільних засіданнях постійних депутатських комісій, які було сформовано сільською радою зі складу депутатів ради. Кожне питання та проект відповідного рішення розглядалися індивідуально, погоджувалися для наступного розгляду під час пленарного засідання та заносилися до відповідного протоколу засідань.

 

Забезпечення діяльності виконавчого комітету:

Протягом 2021 року мною було ініційовано та проведено 12 засідань виконавчого комітету сільської ради, на яких розглянуто актуальні питання з питань забезпечення життєдіяльності громади, та прийнято 76 рішень.

При підготовці та прийнятті рішень виконавчим комітетом також було забезпечено вимоги чинного законодавства щодо доступу до публічної інформації шляхом оприлюднення проектів та прийнятих рішень на офіційному сайті сільської ради.

 

Формування виконавчих органів:

З самого початку 2021 року особливу увагу з мого боку було приділено питанням формування відповідних виконавчих органів ради з метою забезпечення виконання у повній мірі делегованих державою завдань та функцій у галузях освіти, культури, охорони здоров`я, сім’ї, молоді та спорту, соціального захисту населення та з питань цивільного захисту та надзвичайних ситуацій на території громади.

З цією метою, відповідно до затвердженої сільською радою структури виконавчих органів, на початку 2021 року було створено нові підрозділи:

  • фінансовий відділ;
  • відділ бухгалтерського обліку та звітності;
  • відділ освіти, культури, молоді та спорту;
  • служба у справах дітей;
  • сектор з питань діловодства, організаційно-кадрової роботи та звернень громадян;
  • сектор з питань соціального захисту населення;
  • сектор з питань цивільного захисту, надзвичайних ситуацій та мобілізаційної роботи.

Укомплектування новостворених виконавчих органів відповідними фахівцями та спеціалістами переважно здійснювалося шляхом проведення відкритих конкурсних відборів на зайняття вакантних посад згідно затвердженого сільського радою Положення про проведення конкурсного відбору. Частково укомплектування кадрами відповідних служб було здійснено шляхом переведення окремих працівників, що працювали в апаратах сільських рад, які увійшли до складу громади.

Загалом протягом 2021 року, відповідно до виданих мною розпоряджень, було оголошено проведення 12 конкурсів на зайняття вакантних посад, з них 2 конкурси не відбулися через відсутність претендентів на участь у відборі.

За результатами проведених конкурсних відборів мною було призначено на відповідні посади 10 посадових осіб місцевого самоврядування.

Інформація про проведення конкурсних відборів, кваліфікаційні вимоги до претендентів та умови проведення конкурсних відборів відповідно до вимог чинного законодавства України постійно оприлюднювалися у відповідному розділі на офіційному сайті сільської ради. Крім того, відповідні відомості щодо потреби в кадрах за встановленими формами надавалися до місцевого підрозділу державної служби зайнятості населення.

Завдяки своєчасному формуванню та укомплектуванню відповідних виконавчих органів нам вдалося забезпечити повноцінну роботу органу місцевого самоврядування.

 

Протягом року нам вдалося забезпечити належну взаємодію апарату сільської ради, її виконавчих органів та депутатського корпусу.

Протягом року працівники апарату здійснювали організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності сільської ради, постійних комісій, забезпечували взаємодію з органами виконавчої влади, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами.

 

Видатки по основній діяльності сільської ради на 2021 рік профінансовано на суму 4252,468 тис.грн., що становить 95,97% до затвердженого плану асигнувань.

За структурою видатків протягом 2021 року профінансовано видатки:

- на заробітну плату з нарахуваннями склали 3862,841 тис.грн. (90,83%);

- на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря - 79,457 тис.грн.;

- на оплату послуг (крім комунальних) - 235,786 тис.грн.;

- на оплату комунальних послуг та енергоносіїв - 73,475 тис.грн.

 

Видатки по фінансовому відділу Заслучненської сільської ради за підсумками 2021 року профінансовано в обсязі 576 889,13 грн., що становить 98,90% до плану асигнувань.

За структурою видатків – на заробітну плату з нарахуваннями спрямовано 543,13 тис.грн. (94,14%); на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря (канцелярські приладдя та матеріали) спрямовано 15,0 тис.грн.; на оплату послуг (крім комунальних) (заправка та/або поточний ремонт картріджів, продовженя терміну дії доступу до програмного забезпечення, придбання програмного забезпечення) спрямовано 18,755 тис.грн.

 

На проведення місцевих виборів у 2021 році здійснено видатки в обсязі 152,6 тис.грн.

 

ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН

 

Відповідно до вимог чинного законодавства України впродовж 2021 року було забезпечено організацію роботи щодо розгляду звернень громадян.

Відповідно до виданого мною розпорядження було затверджено графік  особистого прийому громадян посадовими особами Заслучненської сільської ради на 2021 рік.

Загалом за 2021 рік до сільської ради надійшло 1031 звернень, з них поштою – 675, на особистому прийомі – 356.

За результатами розгляду звернень, що надійшли впродовж року, 845 з них вирішено позитивно, 49 – відмовлено в задоволенні, 65 – надано відповідні роз`яснення.

Із загальної кількості звернень, що надійшли, 26 звернень були повторними, 7 колективних, 5 від учасників бойових дій, 33 від осіб з інвалідністю, 46 від членів багатодітних родин, 3 від дітей війни.

За переліком питань, що порушувалися у зверненнях, 518 з них стосувалися земельних питань, 2 – з питань транспорту та зв`язку, 143 з питань соціального захисту, 38 з питань оплати праці, 15 – з питань комунального господарства, 129 – з питань охорони правопорядку та запобігання дискримінації, 95 – з питань діяльності органу місцевого самоврядування.

 

Поряд із розглядом звернень громадян протягом 2021 року було організовано видачу довідок різного змісту заявникам, кількість яких склала 1211.

 

ДЕМОГРАФІЧНА СИТУАЦІЯ

 

Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану в Україні» протягом 2021 року було забезпечено здійснення  реєстрації 143 актових записів цивільного стану, з них: 

  • про народження – 27;
  • про смерть - 106;
  • про шлюб – 10 .

Вчинено  - 39 нотаріальних  дій  та 28 -  прирівнених  до нотаріальних дій.

  • Прийнято127 заяв на реєстрацію місця проживання;
  • 140 осіб знято з реєстрації місця проживання;
  • Зареєстровано 32 новонароджених дітей: з них 16 хлопчиків і 16 дівчаток.

 

Відповідно до даних ГУ статистики в Хмельницькій області чисельність наявного населення громади станом на 01.01.2021 року складала 4305 осіб.

З урахуванням динаміки природного приросту (скорочення) та міграції населення, розрахункова чисельність наявного населення громади станом на 01 січня 2022 року складає 4218 осіб.

 

На військовому обліку в громаді перебуває 1382 військовозобов’язаних,  з них:

  • 88 осіб призовного віку;
  • 22 учасники  бойових дій.

 

БЮДЖЕТ ТА ФІНАНСИ

 

За підсумками 2021 року до місцевого бюджету територіальної громади мобілізовано податків, зборів та інших обов`язкових платежів (власні доходи) в обсязі 19086,3 тис.грн., що на  2007,3 тис.грн. або на 11,75% більше в порівнянні з уточненими показниками по власних доходах з урахуванням усіх змін, внесених протягом року.

Крім того, протягом 2021 року до бюджету громади надійшло 22180,13 тис.грн. субвенцій та офіційних трансфертів з бюджетів вищого рівня, у тому числі:

- 14985,1 тис.грн. освітньої субвенції з державного бюджету;

- 4335,5 тис.грн. базової дотації з державного бюджету;

- 1255,0 тис.грн. субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій;

- 676,772 тис.грн. дотації з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету;

- 79,6 тис.грн. дотації з місцевого бюджету на проведення розрахунків протягом опалювального періоду за комунальні послуги та енергоносії, які споживаються установами, організаціями, місцевих бюджетів за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету;

- 418,841 тис.грн. субвенції з місцевого бюджету на проектні, будівельно –ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавленого піклування;

- 188,258 тис.грн. субвенції з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа за рахунок відповідної субвенції державного бюджету;

- 149,997 тис.грн. субвенція з місцевого бюджету Хмельницької міської ради на утримання об`єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об`єктів спільного користування;

- 91,059 тис.грн. субвенція з місцевого бюджету на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров`я за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету (придбання інсулінів).

 

Таким чином, загальний обсяг доходів бюджету громади за 2021 рік склав 41266,4 тис.грн., що на 2005,24 тис.грн. або на 5,11% більше проти уточнених запланованих обсягів.

 

 З метою залучення додаткових фінансових ресурсів до місцевого бюджету протягом 2021 року було вжито низку дієвих заходів щодо підвищення ефективності використання наявних ресурсів громади шляхом перегляду ставок орендної плати та актуалізації нормативної грошової оцінки землі, проведення аукціонів з продажу права оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, тощо.

Завдяки цьому планові показники доходів місцевого бюджету впродовж року було уточнено шляхом їх збільшення на 4320,0 тис.грн. або на 33,86% у порівнянні з початковими обсягами, затвердженими рішенням Заслучненської сільської ради від 23 грудня 2020 року № 100-09/2020 «Про бюджет Заслучненської сільської територіальної громади Хмельницького району Хмельницької області на 2021 рік».

Таким чином, за підсумками 2021 року завдяки цьому обсяги попередньо запланованих доходів місцевого бюджету фактично було збільшено на 6327,3 тис.грн. або на 49,59% більше.

 

Досягнення цього результату стало можливим завдяки тісній співпраці між виконавчими органами та депутатським корпусом ради шляхом прийняття виважених та своєчасних рішень, які позитивно вплинули на здійснення бюджетного процесу, налагодження дієвого контролю за ефективним використанням бюджетних коштів.

 

Залучення додаткових фінансових ресурсів до місцевого бюджету громади дозволило забезпечити протягом 2021 року стабільну ситуацію по утриманню бюджетної сфери та забезпечити у повному обсязі фінансування видатків за всіма напрямками діяльності без виникнення кредиторської заборгованості.

 

Всього протягом 2021 року із загального фонду сільського бюджету профінансовано видатки за усіма напрямками діяльності в обсязі 33587,151 тис.грн., що становить 92,53% до затверджених бюджетних призначень.

При здійсненні фінансування головних розпорядників коштів сільського бюджету в першочерговому порядку було забезпечено фінансування видатків по захищених статтях витрат.

 

ОСВІТА

 

Протягом 2021 року на території громади було забезпечено виконання вимог чинного законодавства з питань реалізації державної  політики у сфері розвитку освіти.

Основна увага при цьому була зосереджена на питаннях збереження, забезпеченні функціонування та подальшого розвитку наявних на території громади закладів, створенні умов для рівного доступу мешканців громади до якісної освіти.

Всього упродовж 2021 року на території громади функціонувало 4 заклади дошкільної та 4 заклади загальної середньої освіти (1 гімназія, 2 опорних заклади освіти (ліцеї) та 1 школа І-ІІІ ступенів).

У 2020/2021 навчальному році закладами освіти Заслучненської сільської ради було надано освітні послуги 491 дитині.

 

У закладах дошкільної освіти Заслучненської сільської ради на початок 2021/2022 навчального року освітніми послугами було охоплено 87 дітей.

У сфері дошкільної освіти забезпечено організацію належного навчально-виховного процесу та створено умови для забезпечення вихованців гарячим харчуванням, яке проводилося з дотриманням протиепідемічних заходів.

Усього безкоштовним гарячим харчуванням у закладах дошкільної освіти було охоплено 21 вихованець (діти пільгових категорій). Вартість одноразового гарячого харчування з 01.09.2021 року у ЗДО становила 30 грн. (розмір батьківської плати при цьому становить 40 %, решта 60% вартості повністю покривається за рахунок видатків місцевого бюджету).

 

Загалом у сфері надання дошкільної освіти протягом 2021 року  профінансовано видатки в обсязі 2567,23 тис.грн, що становить 91,55% до плану асигнувань.

За структурою видатків по галузі дошкільної освіти впродовж 2021 року профінансовано видатки:

- на заробітну плату з нарахуваннями склали 2143,16 тис.грн. (83,48%);

- на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря спрямовано 93,86 тис.грн.;

- на придбання продуктів харчування 124,65 тис.грн.;

- на оплату послуг (крім комунальних) спрямовано 58,44 тис.грн.;

- на оплату комунальних послуг та енергоносіїв спрямовано 134,88 тис.грн.

 

На початок 2021/2022 навчального року освітніми послугами було охоплено 403 дітей у закладах загальної середньої освіти.

Усього в 2021 році базову загальну середню освіту здобули 38 учнів, повну загальну середню освіту – 26. 

За підсумками навчання 1 випускниця Заслучненського ліцею імені Олексія Іщука показала знання високого рівня та нагороджена срібною медаллю, 5 учнів отримали свідоцтва з відзнакою про закінчення базової освіти.  

При підготовці закладів загальної середньої освіти до початку нового 2021-2022 навчального року у всіх закладах проведено косметичний ремонт коридорів та харчоблоків, поточні ремонти котелень, роботи по перевірці та ремонту димових каналів, виміри опору та ізоляції електрообладнання, перевірку та перезарядку усіх первинних засобів пожежогасіння, встановлено повірені коректори газу, лічильники та інше обладнання.

 

Значну увагу  протягом 2021 року було приділено питанням дотримання протиепідемічних заходів у закладах  на період карантину в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби. На забезпечення освітніх закладів громади засобами  індивідуального захисту працівників (маски, рукавички, щитки), дезінфікуючих засобів та антисептиків було забезпечено відповідне фінансування з місцевого бюджету.

Для підвезення 214 здобувачів освіти у 2020-2021 н.р та 203 здобувачів освіти у 2021-2022 н.р., що проживають за межею пішохідної доступності, використовувалися 6 шкільних автобусів.

У закладах освіти Заслучненської сільської ради створено умови для забезпечення учнів гарячим харчуванням, яке проводилося з дотриманням протиепідемічних заходів. Всього безкоштовним гарячим харчуванням було охоплено 199  учнів (з них 146 учнів 1-4 класів та 53 дітей з 5-11 класів пільгових категорій).

Вартість одноразового гарячого харчування у ЗЗСО до 01.09.2021 року становила – 10 грн (для учнів 1-4 класів за кошти сільської ради, для 5 – 11 класів за кошти батьків), з 01.09.2021 року вартість харчування становить 20 грн.

Відповідно до прийнятого сільською радою рішення від плати за харчування звільнено дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»; дітей учасників АТО (ООС), учасників бойових дій; діти з неблагополучних сімей (сім’ї, де батьки ухиляються від виховання та  утримання дітей) та дітей, які опинилася у складних життєвих обставинах.

Крім того, встановлено 50-відсоткову пільгу для дітей з багатодітних сімей, загальною чисельністю – 34 дитини (20 учнів 5-11 класів ЗЗСО та 14 дітей із ЗДО).

 

Освітній процес в закладах освіти забезпечували 138 осіб, з них 87 – педагогічні працівники. Всі вони  вчасно отримували заробітну плату, кошти на оздоровлення. Вчителям  та вихователям нараховувалася  5 % доплата за престижність професії. Класоводи  1-4 класів, вчителі іноземної мови, інформатики, музики, які викладали в початкових класах, директори шкіл та заступники директорів з навчально-виховної роботи  отримували  доплату в розмірі 30 %.

Протягом 2021 року було забезпечено модернізацію освітнього процесу, підвищення професійної компетенції педагогічних працівників, розвиток їх творчої активності, забезпечено участь учнів в предметних олімпіадах та конкурсах.

 

За сприяння відділу освіти, культури, молоді та спорту, спільно з Департаментом соціального захисту населення Хмельницької обласної державної адміністрації організоване за кошти обласного бюджету  в 2021 році було оздоровлено 6 дітей закладів освіти Заслучненської сільської ради.

Усього протягом 2021 року у сфері надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти громади профінансовано видатки на загальну суму 20666,8 тис.грн, що становить 92,32% до планових призначень. Питома вага видатків на галузь середньої освіти за підсумками 2021 року склала 61,53% до усього обсягу проведених видатків загального фонду бюджету громади.

Фінансування зазначених видатків у 2021 році було здійснено за рахунок:

  • коштів місцевого бюджету громади в обсязі 6904,9 тис.грн. (33,42%);
  • коштів освітньої субвенції – в обсязі 13761,9 тис.грн. (66,58%).

За структурою проведених у 2021 році видатків на галузь середньої освіти видатки на заробітну плату з нарахуваннями склали 17498,7 тис.грн., або 84,67% (в тому числі за рахунок коштів громади – 3736,8 тис.грн. (21,36%), за рахунок коштів освітньої субвенції – 13761,9 тис.грн. (78,64%).

 Дані видатки спрямовано на виплату основної заробітної плати, доплат і надбавок до заробітної плати, які носять обов’язковий характер (за перевірку зошитів, класне керівництво, престижність педагогічної праці, шкідливі умови праці, вислугу років, доплати до рівня мінімальної заробітної плати, тощо).

Крім того, за рахунок коштів бюджету громади з метою забезпечення діяльності даної галузі протягом 2021 року профінансовано видатки:

-  на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря на суму 802,96 тис.грн.;

- на придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів – 58,56 тис.грн.;

- на придбання продуктів харчування – 361,39 тис.грн. (даним обсягом асигнувань забезпечено харчування учнів 1-4 класів, дітей з малозабезпечених сімей та дітей-сиріт);

- на оплату послу (крім комунальних) – 324,33 тис.грн.;

- на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 1603,93 тис.грн.

 

За рахунок субвенції з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету здійснено видатки на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю в сумі 41,378 тис.грн., сума співфінансування за рахунок коштів сільського бюджету на дані видатки становить 4,6 тис.грн.

Крім того, зі спеціального фонду місцевого бюджету на ці цілі було спрямовано видатки на придбання обладнання і предметів довгострокового користування (комп’ютерної техніки) в сумі 146 880,00 грн.

 

КУЛЬТУРА ТА СПОРТ

 

Протягом 2021 року на території громади було забезпечено виконання вимог чинного законодавства з питань реалізації державної  політики у сфері розвитку культури та спорту.

Основна увага при цьому була зосереджена на питаннях збереження, забезпеченні функціонування наявних на території громади закладів.

 

Відповідно до прийнятого радою рішення в 2021 році проведено оптимізацію мережі закладів культури та сільських бібліотек на території громади та створено на їх базі культурно-дозвіллєві заклади.

Після проведеної оптимізації мережа закладів культури громади налічує 2 сільських будинки культури, 2 сільських клуби, 4 «Клуби-бібліотеки» та 2 публічно-шкільні бібліотеки.

У 2021 році 3 бібліотеки було забезпечено відповідною комп`ютерною технікою та під`єднано до інтернет-мережі.

Протягом 2021 року закладами культури було організовано та проведено декілька культурно-масових заходів у різних населених пунктах громади з нагоди відзначення державних свят, народних гулянь та днів села. Проте, погіршення епідемічної ситуації не дозволило в повній мірі забезпечити проведення запланованих заходів згідно затвердженого плану роботи.

Всього видатки для забезпечення діяльності бібліотек протягом 2021 року було профінансовано з місцевого бюджету громади в обсязі 388,78 тис.грн., що становить 87,58% до плану асигнувань.

За структурою профінансовані видатки склали:

- на виплату заробітної плати з нарахуваннями 368,83 тис.грн.;

- на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря (канцелярські товари, господарські товари, підписка періодичних видань) – 8,4 тис.грн.;

- на оплату послуг (крім комунальних) інтернету, послуг зв‘язку, послуги по оформленню підписки спрямовано 9,9 тис.грн.;

- на оплату електроенергії -  1,62 тис.грн.

 

Видатки для забезпечення роботи закладів культури у 2021 році було профінансовано в обсязі 1057,84 тис.грн., що становить 97,47% до плану асигнувань.

За структурою із загальної суми видатків на галузь культури у 2021 році профінансовано:

- на виплату заробітної плати з нарахуваннями 965,69 тис.грн.;

- на придбання предметів, матеріаів, обладнання та інвентаря  (канцелярські товари, господарські товари, придбання інфрачервоних ламп) 14,077 тис.грн.;

- на оплату послуг (крім комунальних) спрямовано 46,08тис.грн. (встановлення інфрачервоних ламп).;

- на оплату електроенергії 32,0 тис.грн.

 

За рахунок коштів місцевого бюджету протягом 2021 року також профінансовано видатки на проведення інших заходів в галузі культури і мистецтва в обсязі 10,5 тис.грн. на придбання сувенірів, грамот і подяк.

 

На проведення навчально-тренувальних зборів і змагань з олімпійських видів спорту в бюджеті громади було заплановано та профінансовано видатки в обсязі 16,4тис.грн. за участь футбольної команди у змаганнях з футболу.

 

ОХОРОНА ЗДОРОВ`Я

 

На території громади функціонує 10 закладів з надання первинної медичної допомоги місцевому населенню, зокрема, 2 амбулаторії загальної практики сімейної медицини та 8 фельдшерських пункти.

Фінансування утримання медперсоналу амбулаторій здійснювалося КНП «Красилівський центр первинної медико-санітарної допомоги» за рахунок коштів Національної служби здоров`я України. Комунальні послуги та енергоносії по цих закладах фінансувалися з місцевого бюджету громади.

Утримання фельдшерів місцевих фельдшерських пунктів та оплата комунальних послуг і енергоносіїв фінансувалася повністю з бюджету громади шляхом надання відповідних трансфертів КНП «Красилівський центр первинної медико-санітарної допомоги».

 

По закладах первинної медичної допомоги громади в 2021 році за кошти бюджету громади було виконано роботи по заміні лічильників обліку споживання електроенергії, підготовці цих закладів до осінньо-зимового періоду, частковому ремонту.

 

На території Заслучненської  сільської територіальної громади відсутні заклади охорони здоров`я, що надають багатопрофільну стаціонарну медичну допомогу. Мешканці громади отримують зазначені послуги безпосередньо в КНП «Красилівська багатопрофільна лікарня» Красилівської міської ради.

З метою забезпечення часткового відшкодування витрат по утриманню даного закладу охорони здоров`я, які спрямовуються на оплату енергоносіїв, у 2021 році було передбачено часткове фінансування з місцевого бюджету громади.

 

Загалом на надання фінансової підтримки закладам охорони здоров’я протягом 2021 року з бюджету громади профінансовано видатки в обсязі 1372,23 тис.грн., що становить 90,24% до планових призначень, у тому числі для:

  • КНП «Красилівська багатопрофільна лікарня» Красилівської міської ради, що надає послуги стаціонарної медичної допомоги населенню, в сумі 128,23 тис.грн. (9,35% до загальних обсягів);
  • КНП «Красилівський центр первинної медико-санітарної допомоги» Красилівської міської ради з метою забезпечення надання первинної медико-санітарної допомоги населенню виділено кошти в сумі 1244,0 тис.грн. (90,65% до загальних обсягів).

 

Крім того, протягом 2021 року з місцевого бюджету громади було профінансовано видатки на лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет на відшкодування вартості препаратів інсуліну шляхом відпуску через аптечні заклади інсулінів за рецептами лікарів на суму 91,06 тис.грн.

 

СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ НАСЕЛЕННЯ

 

З метою забезпечення соціального захисту населення на території громади та надання відповідних послуг на початку 2021 року було підписано Меморандум про співпрацю з Департаментом соціального захисту населення Хмельницької ОДА.

На виконання умов підписаного Меморандуму було створено сектор з питань соціального захисту населення, закуплено за кошти місцевого бюджету відповідне обладнання та програмне забезпечення за рахунок чого було організовано процедуру прийняття, обробки та формування електронних справ для призначення соціальних допомог та субсидій мешканцям населених пунктів громади у рамках програмного комплексу «Соціальна громада».

Завдяки організації даної роботи всього до сектору з питань соціального захисту за отриманням допомог та субсидій звернулося 702 мешканці, з них позитивно вирішено питання щодо 496 звернень, у 124 випадках відмовлено в призначенні допомог та субсидій, 82 справи на кінець 2021 року перебували в опрацюванні.

Найбільша кількість звернень мешканців стосувалася призначення житлових субсидій (236), призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям (134), допомога на дітей одиноким матерям (66), допомоги по догляду за особами-інвалідами (50), допомогу при народженні дитини (33), тощо.

 

З метою забезпечення відшкодування вартості послуг з пільгового перевезення громадян окремих категорій автомобільним транспортом загального користування виконавчим комітетом було розроблено та рішенням сільської ради затверджено відповідну Програму та передбачено видатки  на ці цілі з місцевого бюджету.

Також у 2021 році виконавчим комітетом було розроблено та рішенням сесії затверджено відповідну Програму з метою надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги.

З метою забезпечення соціального захисту та надання допомоги найбільш вразливим категоріям громадян протягом 2021 року було запроваджено механізм надання матеріальних допомог за рахунок коштів місцевого бюджету відповідно до затвердженого сільською радою Порядку.

Загалом протягом 2021 року було розглянуто 69 клопотань мешканців громади з питань надання матеріальних допомог, з яких 63 було задоволено.

У цілому на  соціальний захист населення за рахунок коштів бюджету громади у 2021 році профінансовано видатки в обсязі 228,49 тис.грн., у тому числі:

- 31,08 тис.грн. на компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян;

- 71,41 тис.грн. на надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги;

- 126,0 тис.грн. на виплату матеріальної допомоги жителям громади згідно поданих заяв та разових допомог дітям-сиротам відповідно до законодавства.

 

ЗАХИСТ ПРАВ ДІТЕЙ

 

З метою забезпечення реалізації на території громади державної політики з питань захисту прав дітей відповідним рішенням сільської ради в 2021 році створено службу у справах дітей сільської ради у статусі юридичної особи публічного права.

З метою забезпечення соціального захисту дітей, повнолітніх недієздатних осіб та осіб, дієздатність яких обмежена, повнолітніх осіб, які за станом здоров’я не можуть самостійно здійснювати свої права і виконувати свої обов’язки рішенням виконавчого комітету створено комісію з питань захисту прав дитини виконавчого комітету Заслучненської сільської ради

Також відповідним рішенням виконавчого комітету створено орган опіки та піклування та затверджено Положення про опіку та піклування над повнолітніми недієздатними особами та особами, дієздатність яких обмежена.

Крім того, відповідним рішенням виконавчого комітету створено опікунську раду при виконавчому комітеті Заслучненської  сільської ради.

Протягом 2021 року забезпечено координацію роботи створених органів з питань захисту прав дітей, своєчасне реагування на виникнення кризових ситуацій, що загрожують життю та здоров`ю дітей, виявлення дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах тощо та забезпечення надання їм відповідної допомоги та забезпечення соціального супроводу, ведення відповідних реєстрів та особових справ відповідних категорій дітей.

На кінець 2021 року на обліку служби у справах дітей сільської ради перебувало 6 дітей-сиріт, з них набула відповідного статусу в 2021 році 1 дитин. Із зазначеної кількості дітей-сиріт 3 перебуває під опікою громадян, 2 виховується у дитячих будинках сімейного типу, 1 дитину тимчасово влаштовано у сім`ю громадян.

На кінець 2021 року на обліку служби у справах дітей перебувало 11 дітей позбавлених батьківського піклування, із них 6 знаходилося під опікою громадян, 2 виховувалося у дитячих будинках сімейного типу, 3 перебували у навчальних закладах різного типу.

У 2021 році було організовано ведення обліку дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб та громадян з їх числа, та їх постановку на квартирний облік.

Загалом на кінець звітного періоду на квартирному обліку перебувало:

-  2 дітей з числа  дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 16 до 18 років;

- 10 осіб з числа  дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком від 18 до 23 років;

- 3 особи з числа  дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, віком до 35 років.

Завдяки своєчасно вжитим заходам та прийнятим рішенням в 2021 році було залучено кошти з державного бюджету в обсязі 418,841 тис.грн. та придбано власне житло для 1 особи з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування.

Впродовж 2021 року виконавчим комітетом було забезпечено своєчасний розгляд та прийняття відповідних рішень щодо вчинення правочинів в інтересах та від імені неповнолітніх, а також щодо присвоєння статусу дитини-сироти та дітей, що опинилися у складних життєвих обставинах.

 

УПРАВЛІННЯ КОМУНАЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ

 

Протягом 2021 року було забезпечено ведення обліку об`єктів комунальної власності, вжито заходи щодо їх збереження та підвищення ефективності використання.

Відповідно до підписаних мною актів прийому-передачі у комунальну власність громади згідно відповідних рішень сільської ради прийнято загальноосвітні заклади з комунальної власності колишнього Красилівського району.

Також проведено процедуру прийняття у власність громади майна та матеріальних цінностей органів місцевого самоврядування, що  увійшли до складу громади.

Відповідно до виданого мною розпорядження проведено повну інвентаризацію майна та матеріальних цінностей, які буде відображено у річному балансі.

У 2021 році, згідно прийнятих раніше рішень, було завершено процедуру приватизації комунального майна - нежитлової будівлі будинку комбінату загальною площею 135,5 м2, яка розташована за адресою: вул.Центральна, буд.59, село Великі Зозулинці, а також продажу земельної ділянки площею 0,0800 га (кадастровий номер 6822787000:04:001:0009), що розташована в с.Волиця Друга, вул.Центральна, 29.

За рахунок проведених процедур до місцевого бюджету надійшло 24,8784 тис.грн. та 24,664 тис.грн. відповідно.

Крім того, у 2021 році для потреб громади за рахунок коштів місцевого бюджету в обсязі 69,948 тис.грн. придбано в комунальну власність нежитлову будівлю аптеки загальною площею 94,4 м2, яка розташована за адресою: вул.Шкільна, буд.2-А, село Заслучне. Дане майно згідно рішення сільської ради в послідуючому було передано в господарське відання та на баланс комунальному підприємству «Аква».

 

УПРАВЛІННЯ ЗЕМЕЛЬНИМИ РЕСУРСАМИ

 

Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 23 листопада 2020 року № 1-ОТГ сільською радою було прийнято рішення щодо прийняття з державної власності у комунальну власність громади 19 земельних ділянок сільськогосподарського призначення загальною площею 397,4609 га.

З метою забезпечення ефективного використання цього ресурсу та залучення додаткових фінансових ресурсів до місцевого бюджету було прийнято рішення щодо заміни сторони орендодавця за діючими договорами оренди цих земельних ділянок, актуалізації їх нормативно-грошової оцінки та перегляду розмірів ставок орендної плати в сторону їх збільшення до 8,0%.

По сформованих земельних ділянках сільськогосподарського призначення комунальної власності, по яких відсутні діючі договори оренди, протягом 2021 року було підготовлено та проведено 3 земельні торги у формі аукціону з продажу права оренди, на які було підготовлено 9 земельних ділянок (лотів) загальною площею 133,7528 га.

За результатами проведених торгів, завдяки застосуванню конкурентних процедур, сума річної орендної плати на зазначені земельні ділянки з початкових 270828,73 грн. зросла до 1216085,71 грн., що майже в 4,5 рази більше. У розрахунку на 1,0 га середній розмір річної орендної плати за землю за проведеними процедурами склав 9092,04 грн.

З метою забезпечення контролю за використанням земель у межах громади та підвищення ефективності системи управління земельними ресурсами в 2021 році за моїм поданням сільською радою було прийнято рішення та проведено інвентаризацію земель. На основі отриманих результатів створено гео-інформаційну систему земельного кадастру громади, яку розміщено на веб-платформі Хмельницької області.

Також за моїм поданням в 2021 році сільською радою прийнято рішення щодо проведення інвентаризації водних об`єктів та лісових ресурсів на території громади та їх прийняття в комунальну власність.

Наразі здійснюються відповідні реєстраційні процедури, після чого на розгляд сесії сільської ради буде підготовлено відповідні проекти рішень щодо перегляду умов діючих договорів оренди водних об`єктів.

Наприкінці 2021 року виготовлено проект землеустрою по водному об`єкту (ставку) за межами с.Трудове загальною площею 25,0 га, який буде виставлено у якості лоту на аукціон з продажу права оренди.

Крім того, за рахунок коштів місцевого бюджету в 2021 році було виготовлено проекти землеустрою по відведенню земельних ділянок під артсвердловинами.

Також у 2021 році виготовлено та затверджено 6 проектів землеустрою по відведенню земельних ділянок для організації громадських пасовищ загальною площею 76,0597 га.

Впродовж року забезпечено розгляд заяв та клопотань громадян та суб`єктів господарювання щодо врегулювання земельних відносин.

Крім того, станом на кінець 2021 року надано 23 дозволи на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок учасникам бойових дій, з них було затверджено 16 відповідних проектів землеустрою та передано у власність земельні ділянки загальною площею 27,3212 га. Двом заявникам з числа учасників бойових дій було відмовлено в наданні дозволу на розробку проектів землеустрою, 3 клопотання знаходяться в опрацюванні.

 

БЛАГОУСТРІЙ ТА КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО

 

Протягом 2021 року як у межах наявних фінансових ресурсів місцевого бюджету, так із залученням допомоги суб`єктів господарювання було забезпечено функціонування комунального підприємства «Аква», наявних інженерних мереж та виконання певних робіт з благоустрою населених пунктів.

 

Зокрема, за рахунок коштів загального фонду місцевого бюджету профінансовано видатки:

- на забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства - в обсязі 370,0 тис.грн., у тому числі:

- за рахунок коштів місцевого бюджету – 220,0 тис.грн.;

  • за рахунок коштів субвенції з Хмельницького міського бюджету 150,0 тис.грн. (видатки по оплаті електроенергії, яка використовується для забезпечення роботи водонапірної башти).

 

- на організацію благоустрою населених пунктів - в обсязі 274,439 тис.грн., що становить 83,09% до плану асигнувань. За рахунок зазначених видатків було здійснено оплату грошової винагороди по договорах цивільно-правового характеру за надані послуги по прибиранню територій, автобусних зупинок, придбання бензину для бензокоси, будівельних матеріалів, фарб та супутніх матеріалів, оплата електроенергії на вуличне освітлення.

 

- на здійснення заходів із землеустрою - в обсязі  50,0 тис.грн. За рахунок виділених коштів КП «Аква» здійснено виготовлення проектів землеустрою щодо відведення у постійне користування земельних ділянок на розміщення та експлуатацію основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури, обслуговування артезіанських свердловин (земельні ділянки площею 0,2000 га за рахунок земель житлової та громадської забудови сіл Писарівка, Світле, Глібки, Говори, Великі Зозулинці, Малі Зозулинці, Юхт, Велика Клітна).

 

- на утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету у  2021 році профінансовано видатки в обсязі 58,0 тис.грн. Уся сума видатків була спрямована на грейдерування доріг на території Кошелівського старостинського округу.

 

Зі спеціального фонду сільського бюджету в 2021 році профінансовано наступні видатки:

- на забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства - надано фінансову підтримку комунальному підприємству «Аква» для придбання насосів в сумі 25,77 тис.грн.;

- на забезпечення діяльності, пов’язаної з експлуатацією об’єктів житлово-комунального господарства, надано фінансову підтримку комунальному підприємству «Аква» для придбання трактора та навісного обладнання до нього в сумі  641,1 тис.грн.;

- на забезпечення організації благоустрою населених пунктів проведено видатки по виготовленню проектно-кошторисної документації на "Капітальний ремонт вуличного освітлення на території Заслучненської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області», а також надано фінансову підтримку комунальному підприємству «Аква» для виготовлення проектної документації на капітальний ремонт об`єктів комунальної власності.

На виготовлення проектно-кошторисної документації на "Капітальний ремонт вуличного освітлення на території Заслучненської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області» також було залучено кошти суб`єктів господарювання.

 

За рахунок коштів, отриманих як плата за послуги бюджетних установ здійснено видатки на загальну суму 97,45 тис.грн., в тому числі: придбання новорічних прикрас на ялинку – 6,5 тис.грн., придбання продуктів харчування – 53,44 тис.грн., придбання програмного забезпечення для ведення бухгалтерського обліку – 34,98 тис.грн., поточний ремонт принтера  2,5 тис.грн.

 

У 2021 році завдяки поєднанню фінансових ресурсів місцевого бюджету та коштів ТОВ «ВІТАГРО КРАСИЛІВ» було виконано частковий поточний ремонт водогону в с.Малі Зозулинці протяжністю 1,5 км. На ці цілі було профінансовано видатки з бюджету громади в обсязі 134,0 тис.грн. та 95,998 тис.грн. за рахунок коштів Товариства.

Також за рахунок коштів даного Товариства в обсязі 153,17 тис.грн. було розроблено проект капітального ремонту водогону в с.Великі Зозулинці, який, сподіваюся буде реалізовано вже у 2022 році за рахунок поєднання коштів місцевого, обласного та державного бюджетів.

 

ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ ТА МОБІЛІЗАЦІЙНА РОБОТА

 

Відповідно до вимог чинного законодавства в 2021 році було активізовано роботу з питань цивільного захисту та надзвичайних ситуацій.

З цією метою відповідними рішеннями виконавчого комітету було створено окремі робочі органи (комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій; евакуаційну комісію), забезпечено розробку та напрацювання відповідних нормативних документів за даним напрямком діяльності, затверджено відповідні плани роботи та плани реагування на випадок виникнення певних ситуацій об`єктового рівня.

З метою упорядкування роботи за цим напрямком діяльності було розроблено та рішенням сесії сільської ради затверджено Програму цивільного захисту населення і території від надзвичайних  ситуацій техногенного, природного характеру, забезпечення пожежної безпеки на території Заслучненської сільської територіальної громади на 2021 – 2023 роки.

У рамках виконання зазначеної програми протягом 2021 року було здійснено видатки на забезпечення діяльності місцевої пожежної охорони в обсязі 209,22 тис.грн. Зазначені кошти було спрямовано на виплату заробітної плати з нарахуваннями, а також на придбання предметів і обладнання для формування матеріального резерву (дизельна станція, бензопила, драбина тощо).

Відповідно до отриманих рекомендацій від органів Нацполіції та з метою забезпечення громадської безпеки та збереження об`єктів комунальної власності в 2021 році було розпочато роботи по монтажу системи відео спостереження. За рахунок коштів місцевого бюджету профінансовано виконання І етапу та спрямовано видатки в обсязі 99,456 тис.грн.

 

ЗДІЙСНЕННЯ РЕГУЛЯТОРНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Заслучненською сільською радою забезпечено здійснення регуляторної діяльності відповідно до затвердженого Плану діяльності Заслучненської сільської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2021 рік.

Всього, у рамках виконання зазначеного Плану, в 2021 році відповідними рішеннями було встановлено:

- Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- Земельний податок для земельних ділянок, які перебувають у власності  фізичних та юридичних осіб;

- Земельний податок для земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні суб`єктів господарювання;

- Транспортний податок;

- Єдиний податок;

- Пільги для фізичних та юридичних осіб по сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

- Пільги для фізичних та юридичних осіб по сплаті земельного податку;

- Збір за місця для паркування транспортних засобів;

- Туристичний збір;

- Встановлено розміри орендної плати за землю;

- Затверджено Порядок та норматив відрахування в 2022 році  частини прибутку (доходу) для підприємств комунальної власності Заслучненської сільської ради, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету.

*            *              *

Мешканці нашої громади чекали і чекають від місцевої влади виважених рішень та позитивних результатів при вирішенні будь-яких питань життєдіяльності громади.

Уся робота -  моя, як сільського голови, апарату ради та виконавчого комітету у вас на очах.

Я розумію свою особисту відповідальність перед громадою за кожне наше рішення, кожний наш практичний крок.  

Наші перемоги - це наша сила й мотивація. Якщо навчимося відзначати навіть найдрібніші з них, то будемо щасливі щодня. А чітке розуміння мети - найважливіша складова успіху.

Я вдячний усім, хто допомагав нам в цей нелегкий період розвитку практичними справами, своїм досвідом, конструктивними порадами та об’єктивними зауваженнями.

Закликаю всіх і надалі трудитися з повною віддачею на благо наших мешканців і переконаний, що тільки спільними зусиллями ми зможемо створити та розбудувати процвітаючу громаду.

І нехай рік, що розпочався, виправдає наші найсміливіші очікування.

 

Анатолій РОЗУМНИЙ,

Заслучненський сільський голова


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь